OVS Baby Angel by Massimiliano Zumbo

OVS presents the capsule collection of Massimiliano Zumbo that with the cooperation style of Elio Fiorucci has designed a collection “glamorous low cost” BABY ANGEL dedicated to a woman who wants to create their daily style with quality clothing at affordable prices. The other day I went to Milan to discover this new collection for two reasons: the first is because I’m always very curious to discover new talents of new emerging designers, and secondly because Massimiliano Zumbo is a friend and classmate of mine  best friend Francesca. I found this collection very colorful,fresh, young and female, in a Lolita-style, for a girl who loves to play with her look

OVS presenta la capsule collection di Massimiliano Zumbo che con la collaborazione stilistica di Elio Fiorucci ha studiato una collezione “glamour low cost” BABY ANGEL dedicata ad una donna che vuole creare quotidianamente il proprio stile con capi di qualità a prezzi accessibili. L’altro giorno mi sono recata appositamente a Milano per andare a scoprire questa nuova collezione per due motivi: primo sono sempre molto curiosa di scoprire nuovi talenti di nuovi designer emergenti, secondo perché Massimiliano Zumbo é un amico e anche ex compagno di scuola della mia migliore amica Francesca. Ho trovato questa collezione molto colorata, fresca, giovane e femminile, per una ragazza in stile Lolita che ama giocare con il proprio look.


My choose! Questa é stata la mia scelta!

 

Do you like this new capsule collection? Come trovate questa collezione e collaboration?

Personally I found this new collaboration a great opportunity to discover new emergings designers and talents. About the collection I found them very cute and girly. What I liked the most was this jacket and the t-shirt. I wanted to buy the skirt too but even the size call was to big for me. This it’s always a small inconvenience when you buy low cost dress that always fit a large on your body, that’s why I chose to get a jacket. I really love the shape and colors of this jacket, it’s a little bit in Chanel-style and also because you can matched with many difference kind of pants or skirts.

Personalmente trovo questa collaborazione un ottima opportunità per scoprire nuovi designer e talenti. A proposito della collezione la trovo molto carina e femminile. Quello che mi é piaciuto di più sono state le giacche e le t-shirt. Avrei voluto comprare anche la gonna ma pure la taglia Small era troppo grande per me. Questo é spesso un inconveniente di quando si comprano vestiti low cost che spesso sono sempre troppo larghi; per questo ho scelto di comprare solo la giacca e la maglietta. Mi é moltissimo piaciuta la forma e i colori di questa giacca un po’ in stile Chanel, mi é piaciuto molto anche perché la si può abbinare con differenti colori di gonne o pantaloni.

Welcome to my world, my fashion world, hope you enjoy my adventures in life and in fashion.

Leave a Reply
Your email address will not be published. *